اعتراف رسانه عبری به قدرت موشکی حزب الله لبنان پیام تبریک وزارت خارجه ایران به مناسبت سالروز استقلال اوکراین واکنش مکرون به وقوع انفجار مقابل یک کنیسه در جنوب فرانسه چه بود؟(3 شهریور 1403) تروریست‌های داعش مسئولیت حمله با سلاح سرد در آلمان را به عهده گرفتند (۳ شهریور ۱۴۰۳) توصیه کاندولیزا رایس به مقامات آمریکا: دارایی‌های تهران را نباید آزاد کرد پیش‌بینی رسانه‌های صهیونیست از حمله قریب‌الوقوع حزب الله (۳ شهریور ۱۴۰۳) جنایات رژیم صهیونیستی برای ایجاد بحران آب در غزه وحشت حمله حزب الله در جان صهیونیست‌ها پزشکیان: باید با خدمت بی‌منت برای رفع نیاز‌ها و مشکلات مردم تلاش کرد حملات موشکی حزب‌الله به جولان اشغالی ادامه دارد (۳ شهریور ۱۴۰۳) وزیر کشور و فرمانده کل ارتش بر لزوم تقویت امنیت مرز‌ها تاکید کردند تاکید عراقچی بر حق مشروع ایران برای پاسخ به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران عارف: بر سر عهد خود با مردم می‌مانیم هلاکت چند نظامی صهیونیست با انفجار تونل در مرکز غزه (۳ شهریور ۱۴۰۳) بیمارستان ۷۰ تختخوابی هاشمی رفسنجانی با حضور پزشکیان افتتاح شد وقوع یک حادثه امنیتی در کرانه باختری | ناپدید شدن دو صهیونیست در قلقیلیه وزیر خارجه طالبان به عراقچی تبریک گفت دیدار فرمانده کل ارتش با وزیر ورزش و جوانان رئیس قوه قضاییه در دیدار با پزشکیان: رای بالا به کابینه پشتوانه بسیار خوبی برای دولت شد فرمانده کل ارتش با امیر نصیرزاده دیدار کرد زلنسکی پیوستن اوکراین به دیوان کیفری بین‌المللی را تأئید کرد
سرخط خبرها

صد نهاد ایرانی و روسی توسط اوکراین تحریم شدند

  • کد خبر: ۱۵۵۶۴۹
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
صد نهاد ایرانی و روسی توسط اوکراین تحریم شدند
اوکراین در راستای ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ آن علیه این کشور، از اعمال تحریم علیه نهادهای ایرانی و روسی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی ادعای اوکراین و متحدانش مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین از طریق عرضه فناوری پهپادی به آن، دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که ۱۴۱ نهاد ایرانی و روسی را تحریم کرده است.

این تصمیم از سوی شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین امروز ۲۷ اسفند (۱۸ مارس) به اجرا درآمد.

محدودیت‌های اعمال شده علیه این نهادهای روسی و ایرانی شامل مسدودسازی دارایی‌ها، فعالیت‌های تجاری، تعلیق تعهدات در توافقات اقتصادی و مالی و منع انقال فناوری به آن‌هاست.

تحریم‌های اعمال شده به مدت ۱۰ سال پابرجا خواهند بود.

ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین از سوی تهران و مسکو رد شده است. مسکو تاکید کرده است که از پهپادهای ساخت داخل در این جنگ استفاده می‌کند.

مقامات ایرانی نیز با اعلام آمادگی برای میانجیگری میان مسکو و کی‌یف برای توافق، مخالفت خود با گزینه نظامی را برای حل‌وفصل این مناقشه ابراز کرده‌اند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه اخیرا در گفت‌وگو با سی ان ان توضیح داد: تیم‌های نظامی ما و طرف اوکراینی به کشور عمان آمدند و تعدادی عکس ماهواره‌ای مغشوش، مبهم و غیر واضح به ما ارائه دادند و ادعا کردند اینها پهپادهای ایرانی است. متخصصان ما بررسی کردند و آن تصاویر هیچ ارتباطی با ایران نداشت. در حال حاضر چهار ماه است که ما منتظر هستیم دور دوم گفتگوها آغاز شود و آنها اسناد روشن‌تری ارائه دهند. اما طرف اوکراینی دائماً می‌گوید دوهفته دیگر، یک ماه دیگر اما تا به امروز برای دور دوم مذاکرات و ارائه اسناد نیامده اند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->